Voor het eerst camperen.

Dinsdag 18 mei.
En toen zat het er weer op. Met mooi weer (je zult het altijd zien) vertrokken we uit Brühl. Ja, we hadden langer kunnen blijven, maar thuis trok toch ook wel weer erg aan, en er zullen nog veel meer reizen komen. Dus op 18 mei kwamen we thuis en stond er "al" 620 kilometer op de teller.

Zondag 16 mei en maandag 17 mei.
De zondag hebben we op zijn zondags besteed, dus lui. Beetje computeren, beetje rondlopen, beetje tv kijken. En de dag vloog om. Op maandag viel ons plan om nog een keer naar Phantasialand te gaan letterlijk in het water. Regen, regen, regen! Dus maar wat wezen winkelen in het centrum van Brühl, wat ook best leuk was natuurlijk. En om onszelf te troosten een heerlijke stukje Duits gebak meegenomen voor bij de koffie.

Zaterdag 15 mei.
Eindelijk liet de zon zich weer eens zien, erg aangenaam! Het kwam heel goed uit dat er vlak bij de camping een bushalte was, en die bus sloot perfect aan op de metro richting Keulen. We hebben onze weekkaarten voor het OV dus ook prima benut. Zo gingen we deze dag naar de dierentuin in Keulen.

We hebben heel veel leuke beestjes gezien, en heerlijk daar rondgelopen. Het is een mooie dierentuin, die veel aan vernieuwing doet. Zo is het olifantenverblijf werkelijk schitterend, zowel binnen als buiten. En moeten we nog een keer terug want binnenkort wordt er een prachtig mooi nijlpaardenhuis geopend.

Donderdag 13 mei en vrijdag 14 mei.
Donderdag was het Hemelvaartsdag en dan rijden de bussen zo goed als niet. En vrijdag waren we gewoon een beetje lui. Dus voornamelijk in de camper gebleven en even wat boodschappen gedaan. Wat niet vervelend was want er viel genoeg te doen. De camping lag prachtig, en we hadden een prima internet verbinding. Laptop, films, boeken, bij elkaar staat het garant voor een prima dagvulling. Donderdag was wel de dag van de koffieramp, want het imitatie Senseo apparaatje viel spontaan uit elkaar. Jawel, tijdens het koffiezetten. Dus alles zat onder de koffie, grond, wanden, plafond, banken, bed. Complete chaos! Maar vrijdag hebben we dus een echt Senseo apparaat gekocht (die meer stroom gebruikt en dus niet altijd te gebruiken is, vandaar dat we in eerste instantie voor een imitatie hadden gekozen) en de koffie smaakte toch ook wel beter

Woensdag 12 mei.
Het raadsel van de stroom werd opgelost. Er was een zekering omgeslagen van de camping, binnen een minuut alles opgelost en wij hadden weer stroom. Ondanks de regen de voorgaande avond en 's nachts, bleef het overdag praktisch droog. Een paar spettertjes zo nu en dan, maar wel kouder en somberder. Het was in ieder geval weer lekker rustig in het park. We hadden het weer goed naar ons zin. Ik ben in een hele nieuwe attractie geweest, de Talocan. Geweldig! Wim heeft het op film vastgelegd en die heb ik op YouTube gezet:

Natuurlijk hebben we nog veel meer leuke dingen gedaan deze dag, en er ook nog een paar foto's van gemaakt. Wat heel leuk was maar niet op de foto staat (je zit daar nou eenmaal binnen, en in het donker) is de hoge toren van het Mystery Castle.

Dinsdag 11 mei.
Ondanks dat het even wennen was, sliepen we de eerste nacht in de camper toch wel goed. Als iemand zich omdraait deint alles mee, maar dat went wel. De verse broodjes waren zo lekker als verwacht, en al vroeg gingen we op pad. Met de locale bus naar het centrum van Brühl, en daar konden we overstappen op de Phantasialand Expres, hun eigen busservice die je voor de deur van het park afzet, ideaal.

We hebben een heerlijke dag in het park gehad, we gingen in ontzettend veel leuke attracties (toegegeven, Wim sloeg de meeste achtbanen enzo wel over), en hebben een paar leuke shows gezien, o.a. illusionisten- en ijsshow. Morgen gaan we terug om de attracties die we nog niet gedaan hebben te bezoeken, en de allerleukste nog eens over te doen.

's Avonds zaten we ineens zonder stroom in de camper. En omdat bijna alles het blijft doen op de accu, dachten we eerst dat ons beeldscherm kapot was. Ook het stroomsnoer was niet kapot, de zekering niet doorgeslagen (en oohh wat hebben we lang moeten zoeken, die zekering zat namelijk heel ergens anders dan in het boekje stond). Het bleef een raadsel, en we zijn maar vroeg naar bed gegaan, wat niet erg is na een hele dag Phantasialand en nog een dag voor de boeg.

Maandag 10 mei.
We vertrokken met de nog maagdelijke kilometerstand van 43. De eerste bestemming was Brühl, niet te ver, mooi gelegen. En -heel belangrijk- een mooi attractiepark in de buurt, Phantasialand. We hadden de camper de dag tevoren al op de parkeerplaats gezet, zodat we hem al grotendeels klaar hadden staan. We hoefden alleen de laatste spulletjes er nog even in te leggen, en iets na 10 uur vertrokken we.

Rustig aan, met een lekkere lange pauze, naar Brühl gereden, waar we kwart over 3 aankwamen. De camping die we op het oog hadden vonden we direct, er was plaats en de mensen waren erg vriendelijk. We konden ook lekkere verse broodjes bestellen voor het ontbijt, heerlijk. Vandaag ook voor het eerst gekookt in de camper, erg onwennig op gas, maar het was toch gelukt en we aten er lekker van.