Onze tweede reis naar Brühl.

Donderdag 21 april.
Alweer tijd om naar huis te gaan. Niet slecht uitgezocht, want het werd erg druk op de camping vanwege het paasweekeinde en wij houden er meer van als het rustig is. Rond half 10 vertrokken we van de camping. Onderweg nog uitgebreid onze boodschappen gedaan zodat we thuis weer te eten hebben, en alles wat lekker is en niet in Nederland te krijgen op voorraad. We waren ongeveer om half 3 weer thuis, en inmiddels hebben we al 11411 met de camper gereden.

Uitpakken wordt ook routine, en al voor het avondeten stond de camper weer op zijn vertrouwde plekje naast het huis, te wachten op onze volgende reis.

Woensdag 20 april.
De laatste dag in Brühl zijn we rustig gestart. Geen wekker gezet, beetje gecomputerd, een paar kopjes koffie gedronken. En toen het middag was, en de zon zijn werk weer goed gedaan had, zijn we gaan wandelen. En we hebben een flinke wandeling gemaakt, we zijn helemaal rondom de Heider Bergsee heen gelopen. We hebben natuurlijk wel een aantal pauzes genomen (die bankjes zijn tenslotte niet voor niets langs het pad gezet), maar we zijn toch ruim 3 uur onderweg geweest.

Het was de moeite alleszins waard. Prachtig door de bossen en langs het meer. We hebben veel moois gezien, en ook een aantal bijzondere dingen. Zoals "wilde" schildpadden, een broedende fuut, een broedende meerkoet, een roodborstje en heel veel zwanen. En het bos lag er prachtig bij, met tere lentenkleuren en veel wilde bloemen, waar diverse soorten vlindertjes op af kwamen.

Dinsdag 19 april.
Met de metro nu eens de andere kant op gegaan, en Bonn bezocht. Ook een mooie oude stad, hoewel niet zo groot en mooi als Keulen. Maar leuk om eens te zien. Langs het water is het heerlijk lopen, zeker vanwege de hoge temperaturen (rond de 25 graden) is het lekker in een beetje wind.

Zondag 17 en maandag 18 april.
Na een luie zondag waarop we heel weinig hebben gedaan, weer een actieve maandag. Het was prachtig weer, heel geschikt voor een dagje dierentuin in Keulen. We waren niet de enige die er zo over dachten, het was er behoorlijk druk. Maar gelukkig heb je daar weinig last van als je de dieren gaat bekijken. We hebben een heerlijke dag gehad, en ontzetten veel foto's gemaakt. De mooiste ervan staan op de site.

Zaterdag 16 april.
Gezellig wezen winkelen in Brühl. Het is een gezellig streekcentrum, met een warenhuis, een boel leuke winkeltjes en een overdekte galerie. We hebben wat leuke dingetjes gekocht. Daarna ook nog wat boodschappen gedaan zodat we in het weekend weer lekker te eten hebben. En toen weer met de bus terug. Fijn hoor, onze weekkaart. Vanmiddag lekker een poosje in de zon buiten gezeten, het lijkt wel haast zomer, maar zodra de zon weg is voel je wel dat het nog fris is buiten.

Vrijdag 15 april.
Met onze gratis tickets voor de 2e keer naar Phantasialand. Een goeie dag, lekker rustig in het park en mooi weer. Om 12 uur was ik al in alle achtbanen geweest, en in de Colorado kon ik zelfs 4x achter elkaar meerijden voordat er iemand bij het poortje van mijn karretje stond en ik er uit moest. Wat een luxe.

Natuurlijk zijn we ook volop in attracties geweest die Wim wel leuk vindt, zoals de Silvermine, Geister Riksja, en deze keer ook nog een poosje wezen waterfietsen. Lekker hoor, zo in de zon. En met dit mooie weer konden we ook weer in alle waterbanen, en reken maar dat we daar nat uitkwamen. Ik deze keer een stuk erger dan Wim. Natuurlijk hebben we ook de shows weer bekeken. We hebben de dag afgesloten met een lekker en gezellig etentje in één van de restaurants in het park.

En terug op de camping wachtte ons nog een leuke verrassing. Er werden hier opnames gedraaid voor een docudrama, genaamd Russland - mein Schicksal. Ik heb er een poosje staan kijken, en er wat beelden van vastgelegd. Leuk om te zien hoe dat gaat, en misschien kan ik later als het af is er wel iets van terugvinden op YouTube, kijken of er nog iets van te herkennen is dan.

Donderdag 14 april.
Zoals we al op het verlanglijstje hadden staan, terug naar Keulen. Deze keer begonnen we met het bezichtigen van de Dom, vooral de gebrandschilderde ramen vonden we prachtig. Daarna een wandeling van de Dom naar de Rijn, en een stukje over de boulevard. Daarvandaan hebben we ook een leuke boottocht over de Rijn gemaakt, lekker ontspannen.

Vanaf de boot zagen we dat er een chocolademuseum is, dus dat werd gelijk onze volgende bestemming. Best leuk, vooral de chocoladefabriek die er was. En heerlijk, chocolade proeven! Al met al, weer een fijne dag gehad.

Woensdag 13 april.
Een mooie dag om naar Phantasialand te gaan. Iets minder koud dan de dag ervoor, en veel droger. Wekkertje dus lekker vroeg gezet, want we willen wel de hele dag in het park zijn natuurlijk. En dat lukte prima, om kwart voor 10 waren we al binnen.

Ik ben begonnen met een paar achtbanen, voordat er lange rijen zouden staan. Ik hoorde toen ik in de rij stond iets omroepen over een storing, "blijf rustig zitten", maar het was gelukkig niet mijn achtbaan. Daarna hebben we samen wat ritjes gemaakt die Wim ook leuk vindt, zoals de Hollywood tour. Toen we daar uit kwamen zagen we een storing in een nieuwe attractie, de Würmling Express. Een poosje blijven kijken hoe de technici het probleem oplosten, en daarna naar de Race voor Atlantis gegaan. Pas toen we daar bij de ingang waren ging die andere baan weer bewegen, die mensen hebben er toch zo'n 3 kwartier in vastgezeten.

's Middags hebben we een aantal oude vertrouwde ritjes gedaan zoals de Zilvermijn en de Geister Riksja. Hoe ouderwets ook, ze blijven hun charme houden. Aan het einde van de dag een aantal shows gezien, omdat je dan zo lekker op een bankje kunt zitten. De ijsshow blijft daarvan toch altijd mijn favoriet.

En helemaal op het laatste de River Quest, omdat je daar meestal behoorlijk nat uitkomt, zo ook deze keer. Maar gelachen hebben we wel. Bij de uitgang onze toegangsbewijzen omgeruild (april actie!) voor gratis kaartjes voor een tweede bezoek, waarschijnlijk gaan we die vrijdag gebruiken. Laat terug in de camper natuurlijk en laat gegeten. Maar een heerlijke dag gehad!

Dinsdag 12 april.
Het weer is compleet omgeslagen, zeker 10 graden kouder dan de vorige dag, weinig zon en veel regen. Een geschikte dag om naar Keulen te gaan en een mooi museum te bezoeken. Maar eerst een half uurtje lopen naar het centrum van Brühl, omdat weekkaarten voor bus en metro helaas niet in de bus te koop zijn. En dankbaar zijn dat we een paraplu hebben, dan ben je tenminste niet doorweekt van de regen, "alleen maar" nat.

Het museum was erg mooi, allemaal vondsten uit de Romeinse tijd, uit Keulen en omgeving. Eén van de pronkstukken is een grote mozaïekvloer waar het museum omheen gebouwd is. Na het museumbezoek zijn we nog wat gaan winkelen, want dat is ook erg gezellig in Keulen. Daarna weer met de metro terug naar Brühl, een paar boodschapjes gedaan zodat we de komende dagen ook weer lekker kunnen eten en daarna gelukkig wel met de bus terug naar de camping.

Bij de foto's van deze dag staan ook nog een paar leuke foto's die gisteravond op de camping zijn gemaakt. Ik heb nog een kleine wandeling gemaakt zo tegen zonsondergang, het is hier ontzettend mooi met het meer vlakbij, en het is erg leuk dat hier zoveel ganzen zijn die niet bang zijn voor mensen.

Maandag 11 april.
Omdat het vorig jaar zo leuk was in Brühl, en omdat de camping dicht bij Keulen en Phantasialand is, zijn we zowaar weer terug waar we met onze camperreizen begonnen zijn. Camping Heider Bergsee in Brühl. We vertrokken om kwart voor 10 van huis, en hebben tot Venlo grote weg gereden. Daarna zijn we binnendoor gaan rijden, want daar hebben we sinds de vorige reis wel echt de smaak van te pakken. Halverwege de rit kwamen we een parkeerplaats tegen bij een heel leuk dorpje, Hülchrath.

Eerst hebben we daar eens lekker een bakkie koffie gezet, daarna zijn we een wandeling door het dorpje gaan maken. Er staat een schitterend slot, dat gewoon nog bewoond wordt. Je kon het dus niet bezichtigen, maar er wel omheen wandelen, en het was natuurlijk ook in hele goede staat. De rest van het dorpje was klein, maar knus.

Na onze pauze vertrokken we richting Brühl, dat we nu van een hele andere kant binnenkwamen. De camping was snel teruggevonden, we hebben weer een mooi plaatsje gekregen en ook de internetverbinding is weer prima. De camper heeft inmiddels 11109 kilometer op de teller staan, en we kwamen rond 3 uur hier. En dan het weer, dat werkte vandaag ook heel erg mee. Half april, en dan ruim 20 graden buiten. Perfect gewoon!