Start De reizen

Camping Birkelt, Here We Come.

Vrijdag 26 oktober.
Een weekje vliegt om, en dat is een goed teken want dan is het gezellig geweest. Vanaf Saarburg zijn we nog even naar Losheim gereden om bij de Globus eens flink boodschappen te doen. Daarna via Luxemburg en België naar huis terug. De rit naar huis was ook gelijk het minst leuke van de hele reis, we hebben in België erg veel files gehad en waren pas rond 6 uur thuis. Met 40502 kilometer op de teller mag de camper weer eens een poosje gaan uitrusten.

Donderdag 25 oktober.
Alweer een mistige ochtend maar ook deze dag klaarde het weer op en was de middag warm en zonnig. We gingen met de camper naar Saarburg, en daarvandaan met de trein naar Trier. Het was een leuke rit van ongeveer een half uur, en op onze groepskaart konden we met ons drieën voor €17,50 heen en weer. We hebben ontzettend gezellig gewinkeld en ook rondgekeken in de mooie oude stad, zo bezochten we ook de Dom van Trier, de oudste kerk van Duitsland.

Caiely mocht nog haar verjaardagscadeau uitzoeken, na lang wikken en wegen werden het prachtige schoenen. Bepakt en bezakt namen we om half 5 de trein terug, en via de Lidl (om even avondeten in te kopen) gingen we terug naar de camping. Na de koffie (met een lekkere bonbon erbij) aten we ons galgenmaal van deze reis, champignon omelet op geroosterd brood. Deze keer weer ijs na.

Woensdag 24 oktober.
Toen we opstonden klonk het alsof er regen op de camper viel. Gelukkig was dat niet zo, het was mistig en daardoor drupten de bomen op de camper. In de loop van de ochtend werd het gelukkig weer helder en zonnig, en gingen we op pad naar Saarburg. Eerst de camping aflopen naar de stoeltjeslift, en dan met de lift naar het stadje, erg leuk. We hebben een rondje gelopen langs de winkels, en door de leuke oude straatjes. Natuurlijk hebben we de waterval die dwars door het stadje gaat gezien. En daarna zijn we ook nog langs de Saar gelopen. Dat alles heerlijk in de zon en een zeer aangename temperatuur voor eind oktober.

Op de terugweg namen we lekker een patatje, we moesten er een flinke poos op wachten maar het was het waard. Lekker vers en nog een grote portie ook. Tot slot nog even wat boodschappen gehaald, zodat we weer genoeg sapjes en broodjes in de camper hebben en toen met de lift weer omhoog. Na de koffie is Caiely nog even gaan zwemmen, daarna werd het tijd voor een flinke prak zuurkool met spek en worst. Weer een lekkere pudding na en we eindigden de avond met het volgende deel van Ice Age.

Dinsdag 23 oktober.
Ons ingebouwde wekkertje ging blijkbaar weer om dezelfde tijd af, dus we waren al bijtijds uitgechekt en onderweg naar het Müllerthal. De tomtom stond ingesteld op de Perekop, maar we zagen iets eerder al een prachtige rotsformatie liggen die uitnodigde om te wandelen, de Werschrummschlüff. Dat kwam ontzettend goed uit, deze is namelijk nog mooier. Door smalle kloofjes omhoog naar een prachtig bos, en een uitzichtspunt hoog boven de weg. Via mooie bospaden liepen we omlaag terug naar de camper. Wim en Caiely gingen aan de overkant van de weg ook nog even omhoog, maar we hadden met de eerste wandeling duidelijk de beste uitgekozen. Daarna gingen we nog door naar de Perekop, maar nee, ook minder mooi dan die Schlüff.

Vervolgens reden we door Echternach Duitsland in, en via Trier en langs de Saar naar Saarburg, waar boven het dorp de mooie camping Warsberg ligt. Hier zullen we ook 3 nachten blijven. Onderweg hebben we nog een nuttige tussenstop gemaakt voor de broodnodige dosis winkelen. Na de koffie zijn Caiely en ik wezen zwemmen, er is een leuk zwembad hier, met een kleine stroomversnelling, bubbelbad etc. We hebben ons prima vermaakt. Na het avondeten, deze keer chili con carne en yoghurtpudding, werd het tijd voor een filmavondje met Ice Age 2.

Maandag 22 oktober.
Om half 8 stonden we op en om half 9 gingen we al op pad. Richting Duitsland, voor een bezoekje aan de Eifelzoo. Het beloofde weer een prachtige dag te worden, al hingen er zo vroeg nog flarden mist. Rond 10 uur kwamen we bij de dierentuin aan, en we stonden als eersten op de parkeerplaats. De kassa was nog dicht, we konden zo het park inlopen en als we personeel tegen zouden komen daarvan een kaartje kopen. Dat lukte al vrij snel. We hebben een leuk rondje door de dierentuin gelopen, en prachtige foto's kunnen maken. Wim had een makkie, Caiely ontfermde zich over zijn camera en heeft volop op de knop gedrukt. Om 1 uur maakten Caiely en ik nog een ritje met de trein, inclusief een tussenstop in het hertenveld, altijd leuk.

Daarna langzaamaan richting de uitgang, en terug naar camping Birkelt. Toen we daar waren, en een kopje koffie dan wel thee hadden gedronken, gingen Caiely en ik een potje minigolf doen. Erg leuk, ook al zijn we er geen van beiden sterren in. Wim kwam ook nog even langs om foto's te maken. En omdat we de enigen waren die op de baan waren, is Caiely nog alle banen die niet waren gelukt opnieuw gaan spelen tot ze ze wel onder de knie had. Daarna werd het tijd voor het avondeten, deze keer risotto, weer met ijs na.

Zondag 21 oktober.
We stonden pas om half 9 op, en dan is het nog een hele klus om het derde bed weer terug te bouwen na een zithoek. Daarna volgde er een lekker ontbijt met warme zelfgebakken broodjes. Na de koffie gingen we op pad, voor een wandeling in het bos achter de camping. Het was heerlijk wandelweer, zonnig, droog en warm. En dat eind oktober, we hebben het heel goed getroffen. Het bos was schitterend, helemaal in zijn herfstpracht, met prachtige rode, bruine en gouden kleuren. Volop paddenstoelen overal, we keken onze ogen uit. Natuurlijk werden er heel veel foto's gemaakt, niet alleen van het bos maar ook van onszelf.

Na de lunch (heerlijke door Caiely gemaakte wentelteefjes) gingen we voor de volgende wandeling de andere kant op. Dat pad loopt richting het dorpje, wij kozen de afslag die boven het dorp langs bleef gaan, zodat we een prachtig uitzicht hadden op Larochette, de bossen eromheen en de mooie oude ruïne. En ook hier weer volop paddenstoelen. Zelfs zonder jas was het gewoon ontzettend warm. Maar na het wandelen en natuurlijk de koffie konden Caiely en ik heerlijk naar het zwembad, daar kom je dan helemaal van bij. En daarna stond er een lekkere pan bami op het menu, met chocoladeijs na.

Zaterdag 20 oktober.
De meeste spullen hadden we op vrijdagmiddag al ingepakt, en met zijn drietjes gaat dat snel. Dus toen Caiely op zaterdag om kwart over 8 bij ons was, waren we binnen een half uur al klaar en vertrokken we. Kilometerstand 39444, we gaan deze reis dus over de 40k heen! We hadden een voorspoedige rit, we kozen voor de route via Maastricht, nergens een file alleen soms een beetje drukte wegens wegwerkzaamheden. Gaandeweg werden het weer en het landschap ook steeds mooier, jippie!

Natuurlijk namen we de tijd voor de rit, dus twee keer tijd voor een koffie- en theepauze. Vooral de tweede pauze, in België in de zon, was erg gezellig. Zoals de bedoeling was kwamen we tegen 3 uur in Larochette bij camping Birkelt aan. Er was nog ruime keuze uit staplaatsen, we vonden er 1 die mooi centraal gelegen is en makkelijk in te rijden. Voor ons een ideale plaats. Gratis internetten, dus gelijk alle laptops tevoorschijn gehaald. Ja hoor, 3 stuks gaat ook goed. Maar Caiely is ook nog lekker een poosje gaan zwemmen en Wim en ik zijn daarnaar wezen kijken. Een gezellige eerste dag van de reis, met poffertjes als avondeten, echt feestelijk.