Start De reizen

Veldhoven, mei 2016.

Zaterdag 7 mei.
De reis zat er al weer op. Omdat het maar 2 uurtjes rijden is naar huis, deden we alles rustig aan. Uiteindelijk waren we toch al om kwart over 9 zover dat we konden vertrekken. De route was natuurlijk het spiegelbeeld van de heenreis, hoewel we de wegomleiding iets anders aanpakten nu we van de andere kant kwamen.

De rit verliep goed, we maakten geen gekke dingen onderweg mee. Geen files en zelfs de brug bleef dicht. Zo waren we al tegen half 12 thuis. Uitpakken ging ook snel en de camper stond al voor 12 uur op zijn plekje naast het huis. Met kilometerstand 83663 mag hij wachten op de volgende reis.

Vrijdag 6 mei.
Het was een stralend warme dag na een toch wel koude nacht. Heerlijk om eens rustig aan te beginnen. Lekker ontbijtje, voor het eerst de laptop uitgepakt, foto's erop gezet, uitgezocht en bewerkt. Daarna de website voor deze reis gemaakt en de verhaaltjes van de afgelopen 2 dagen geschreven. Kopje koffie gedronken. Ongemerkt was de ochtend overgegaan in de middag en was het behoorlijk warm geworden binnen. Hoogste tijd om de wandelschoenen aan te doen en het bos in te gaan.

We hebben weer heerlijk in het bos rondgezworven. Hoewel het niet een groot stuk is, zijn er genoeg wandelpaden om niet steeds dezelfde route te nemen. En als je een bepaald pad van de andere kant op loopt, ziet het er ook al weer anders uit. Onderweg kwamen we veel mensen met honden tegen, waar we soms een praatje mee maakten. De wandeling was dus niet alleen mooi, maar ook gezellig. Terug in de camper even koffie gedronken en de foto's ingelezen. Daarna was er een mooi stukje schaduw naast de camper zodat ik heerlijk buiten kon zitten. Perfect, niet te warm maar gewoon aangenaam. Daardoor gingen we pas laat eten, maar so what, we hebben de tijd aan onszelf. En als je honger hebt smaken roerbaknoedels knoflook-ketjap nog lekkerder!

Donderdag 5 mei.
Na een goede nachtrust en een rustige ochtend vertrokken we tegen half 12 richting Eindhoven. Ik ging daar klokken bij de ONMK, de reden voor dit uitstapje naar Veldhoven. Wim bracht mij er naartoe, om daarna terug te gaan naar de camping. Hij heeft die middag weer in heb bos gewandeld. Ik had een fijne dag in het zwembad. Het was een leuke, lange wedstrijd, met een gezellig team officials en dito zwemmers. Deze middag werden de 1500 meters gezwommen. Na de juryvergadering mocht ik eerst aan de keerpuntkant bordjes draaien. Na de pauze zat ik aan de start en finish kant, waar ik tussen- en eindtijden opnam.

De wedstrijd liep iets uit, dus het laatste halfuurtje had ik als klokker ook eens publiek. Wim kwam eventjes naar de wedstrijd kijken toen hij mij op kwam halen. Erg leuk! Rond 8 uur waren we weer terug op de camping, we hadden zelfs nog getankt onderweg. Ik hoefde niet meer te koken, Wim had al soep gegeten voor hij mij kwam halen en ik was goed verzorgd in het zwembad. We namen een glaasje wijn met wat te knabbelen en keken nog eventjes tv.

Woensdag 4 mei.
Nadat de camper 2 dagen bij de garage was geweest, voor een onderhoudsbeurt en de APK gingen we op woensdagochtend weer op pad. Dit keer voor een korte binnenlandse reis. Om 9 uur vertrokken we, kilometerstand 83339. Omdat onze bestemming Veldhoven was, hoefden we niet ver te rijden. Op één kleine file na, die nauwelijks vertraging opleverde, hadden we een prima rit. Bij Eindhoven kregen we een omleiding naar Veldhoven, die voor de verandering eens prima aangegeven was. Om 11 uur kwamen we aan waar we wilden zijn. We werden zeer vriendelijk verwelkomd op camping Molenvelden en kregen een mooi plaatsje op het gras. We kenden deze camping al van een paar jaar geleden, maar vinden het hier nu zelfs beter dan toen.

's Middags gingen we een wandeling maken, tegenover de camping ligt een mooi stuk bos. We hebben er ongeveer anderhalf uur rondgelopen en tussendoor ook nog even op een bankje gezeten. We hebben heel veel vogeltjes gehoord, maar de meesten zaten te goed verstopt om ze te zien. En zelfs als we ze zagen waren ze tussen de blaadjes en takjes moeilijk te fotograferen. Terug op de camping echter, zag Wim een heel mooi vogeltje. We zijn daar een poosje blijven kijken en later is Wim nog eens teruggegaan. Het bleken zelfs meerdere vogeltjes te zijn, bonte vliegenvangers, die nestkastjes in gebruik hadden. En hij heeft er prachtige foto's van kunnen maken. Na een heerlijk maaltijd met roerbaknoedels keken we nog even een dvd en gingen vroeg naar bed.