Veldhoven, mei 2017.

Donderdag 4, vrijdag 5 en zaterdag 6 mei.
Op donderdagochtend waren we beiden vroeg wakker (ik om 5 uur, Wim om 6 uur) en hadden we volop de tijd voor een lekker ontbijt. Mijn telefoon had 's avonds en 's nachts liggen opladen met een powerbank, aan de gewone kabel lukte dat niet. Het geluid klonk ook nog een beetje vreemd, verder lijken er geen rare dingen mee te zijn. Gelukkig maar. Om half 11 vertrok ik richting het zwembad waar ik iets na 11 uur aankwam. Ik had weer een hele leuke dag. Om half 12 begon de juryvergadering, de wedstrijd zelf duurde van half 1 tot 6 uur. Er waren deze keer zwemmers van 20 tot 79 jaar die meededen. Zoals altijd bij de masters was er een gezellige sfeer. Voor de pauze mocht ik banentelborden omdraaien, na de pauze tijden opnemen. Tussendoor was er ook nog wat tijd voor een praatje met de mede-officials en de zwemmers. Een beetje moe maar zeer tevreden was ik om een uur of 7 weer terug in de camper. Wim had al een pannetje soep gegeten, voor mij was er nog een portie Chinees uit de vriezer. In 5 minuten op tafel en ohhhh wat smaakte het weer goed. Inmiddels kon ik mijn telefoon ook weer gewoon aan de kabel opladen, een pak van mijn hart natuurlijk. Na de "onvermijdelijke" dvd's gingen we eens "laat" naar bed, pas om half 11.

En ik sliep vrijdag zowaar uit tot 7 uur. En Wim werd niet veel later wakker. Volop de tijd om eens broodjes te bakken en daarna op ons gemak een bakkie koffie te drinken. Daarna gingen we op pad, richting Zoo Veldhoven. Slechts een paar minuten rijden met de auto, maar net te ver om er lopend naar toe te gaan. Het is een kleine dierentuin, pas kort geleden door nieuwe eigenaren overgenomen en heropend. Er wordt veel gerenoveerd en ook wat nieuw gebouwd. De nadruk ligt op het houden van vogels, vooral papegaaiachtigen en roofvogels. Er zijn veel vogels die elders "gedumpt" of in beslag genomen zijn die hier opgevangen worden. Hoewel je zou kunnen zeggen dat deze dierentuin een soort veredelde kinderboerderij is, vond ik het er erg leuk. Er was iets in de sfeer dat mij erg beviel. Na onze laatste campermaaltijd en dvd-avond gingen we ook nu weer vroeg naar bed. Op zaterdag checkten we om 9 uur uit. Daarna ging Wim met de camper naar huis. Ik ging met de auto, maar maakte een tussenstop om boodschappen te doen. Zodoende kwam ik -om kwart over 11- iets na Wim thuis. De camper heeft nu al 96157 kilometer gereden.

Dinsdag 2 en woensdag 3 mei.
Omdat ik graag weer wilde klokken op het ONMK in Eindhoven, besloten we ook dit jaar een paar dagen naar Veldhoven te gaan. We pakten het eens wat anders aan. Wim reed er met de camper naar toe, ik volgde in de auto. Dat geeft ons ter plaatse wat meer bewegingsvrijheid. We vertrokken om kwart over 11 van huis (met kilometerstand 95899 op de teller van de camper) en reden netjes in optocht naar Eindhoven. We hadden een prima rit zonder files of andere gekkigheid. Het rare was dat de Tomtom van de Kia een andere afslag aangaf dan de camper Tomtom dus de laatste paar kilometer reden we solo. Maar de aankomsttijd lag maar een paar minuten uit elkaar, rond 1 uur. Wegens een verbouwing van de receptie moesten we ons melden in het restaurant. De computer daar was buiten gebruik dus de gegevens werden even opgeschreven, betalen komt morgen wel. Zoek maar een plaatsje uit en laat even weten waar je staat. Heerlijk als het zo relaxed gaat. Vanwege het slechte weer bleven we 's middags lekker binnen. Tussen de buien door ging Wim nog even het bos in om naar vogeltjes te zoeken. Om een uur of 5 zette ik de kip, groenten en noedels op en al gauw zaten we lekker te eten. Na een paar dvd's te hebben gekeken gingen we al weer vroeg naar bed.

En ik was dus op woensdagochtend al weer bijtijds, kwart voor 7, wakker. Wim echter niet. Die presteerde het om tot kwart over 9 door te blijven slapen. We sloegen het ontbijt dan maar over omdat we van plan waren om naar Eindhoven te gaan. De bedoeling was om daar dan een ontbijt te nemen. Vanaf de camping reden we een klein stukje met de auto naar een P&R, daarvandaan met de bus in een kwartier naar het centrum. Een goed systeem. Parkeerruimte zat, de bussen reden frequent en met zijn 2-en betaalden we 3 euro voor het parkeren en een euro voor een retourtje met de bus. Het centrum van Eindhoven zelf stelde helaas teleur. Eerst was het al moeilijk om ergens iets voor het ontbijt te kopen, uiteindelijk nam ik dan maar een droog croissantje van de Hema. Niet erg lekker maar in ieder geval maagvulling. De stad zelf vonden we niet bijzonder gezellig, alleen de Catharinakerk was wel mooi. Qua winkels natuurlijk hetzelfde als iedere doorsnee Nederlandse stad maar dat hadden we al zo ingeschat. Het weer werkte ook niet echt mee, het was erg somber -tegen regenen aan- en fris. Al met al waren we al tegen 2 uur weer terug in de camper. Daar haalde ik mijn telefoontje uit elkaar. Die was 's morgens in het water gevallen. Ik had hem er gelukkig weer heel snel uit en dankzij de bodyguard was hij niet heel erg nat. Hij deed het nog wel maar gaf wel wat rare meldingen. Nu maar hopen dat het weer in orde is als alles goed op heeft kunnen drogen. Qua eten was het weer een makkelijke dag, thuisgemaakte bami uit de vriezer. En natuurlijk ook nu weer vroeg naar bed.