De eerste reis van ons jubileumjaar.

Woensdag 13 t/m zaterdag 16 maart.
Zowel op woensdag als op donderdag ben ik wezen skiŽn. Op woensdag was het niet echt lekker boven, koud, harde wind en sneeuwval. Van die nare harde sneeuw zeg maar. Vooral in de lift niet leuk. Het zicht was ook niet optimaal door de laaghangende bewolking. Maar het skiŽn ging nog goed, dus tot een uur of 2 doorgegaan. Toen werd de laaghangende bewolking dichte mist. Voor mij het teken om naar beneden te gaan. De rest van de middag knus in de camper wat zitten gamen op de tablet. 's Avonds hadden we bami op het menu, zelfgemaakt en ingevroren meegenomen. Op donderdag was het een stuk beter. Geen sneeuwval en redelijk zicht. Ik hoefde dus gelukkig niet eerder naar beneden. Wim is beide dagen wezen wandelen, qua natuur is het goed te merken dat het dit jaar winterser is dan anders. Weinig vogels of andere dieren te zien. Na de koffie stonden er deze keer poffertjes op het menu, die er goed ingingen.

Op donderdagavond begon het te regenen en dat ging tot vrijdagavond laat door. Op de berg zat het weer potdicht, de vrijdag was een dag om beneden te blijven dus. We gingen onder de paraplu toch een poosje buiten lopen. Even wat boodschappen gedaan en lekker gebak bij de Konditorei meegenomen. Het was tenslotte onze 34e trouwdag. 's Avonds hoefde ik niet te koken, vaders had ons uit eten gestuurd. We gingen weer naar de Denggerhof, het restaurant naast de camping. Het eten daar is prima! Zaterdagochtend bleek het weer compleet omgeslagen te zijn. Zonnig, helder en warm. Heerlijk skiweer. Het was over de 20 graden op de Ahorn. Ik vatte hierdoor moed om een -voor mij- nieuwe afdaling te doen. De rode 4, hoewel ik wel dankbaar gebruik maakte van de blauwe 4a (het bospad om de steile stukken heen) waar die aanwezig was. Hoewel vermoeiend was het een prachtige afdaling, de moeite zeker waard geweest. Na de koffie, de risotto en de dvd's ging ik bekaf naar bed om direct als een blok in slaap te vallen.

Dinsdag 12 maart.
En toen werden we wakker in een witte wereld. Had het zomaar gesneeuwd vannacht, gelukkig zonder storm. En nog mooier, in de loop van de ochtend werd het ook nog zonnig. Dus aan het einde van de ochtend kon ik dan eindelijk mijn nieuwe skikleding aan en richting de bushalte. Om 12 uur, in het bezit van een halvedagkaart, ging ik naar boven bij de Ahorn. En wat was het er geweldig! Prachtige verse sneeuw en stralende zon.

Ik heb de hele middag heerlijk kunnen skiŽn, de omstandigheden hadden niet beter kunnen zijn. Pas toen ik om kwart voor 4 van zo moe werd dat het niet meer lekker lukte, ging ik met de lift weer omlaag. En zo was ik iets voor half 5 weer terug in de camper. Tevreden over mijn nieuwe kleren en superblij met de mooie dag die ik gehad had. Van Wim kreeg ik een heerlijke bak Senseo, die meer dan welkom was. Toen ik wat uitgerust was werd het tijd voor een lekkere maaltijd (vandaag kalkoen met gemengde groenten en rijst) en daarna de onvermijdelijke dvd's. En tussendoor vond ik ook nog de tijd om mijn foto's op de laptop te zetten en uit te zoeken voor de website.

Maandag 11 maart.
Alweer zo heerlijk geslapen! En daarna in bed blijven liggen tot de kachel zijn werk gedaan had, want het was maar 12 graden. Toen het aangenaam was, opgestaan en lekker ontbeten met krentenbrood en koffie. We hadden een rustige ochtend, waarin ik mijn skispullen uit de garage haalde om vast wat op te warmen en onderwijl een beetje aanrommelde in de camper. Zo tegen half 12 ging Wim het water van de camper bijvullen en ik zou mijn skikleding aan gaan doen. Ik stond net op en hoorde buiten een sirene. En toen ik uit het raam keek stak er ineens een enorme sneeuwstorm op. De camper stond er van te schudden. Binnen de kortste keren zaten we in een witte wereld. Snel even op de app gecheckt hoe het boven op de berg was en even snel de knoop doorgehakt. Dit was geen weer om te gaan skiŽn. Koud, storm en boven ook dichte mist.

Hevige buien duren meestal kort en dat ging ook vandaag op. Dus toen het niet meer stormde en nog maar zacht sneeuwde gingen we wandelen. Ook dat is heerlijk om hier te doen, gelukkig. Langs het water naar het centrum en over de hoofdstraat terug. En omdat het niet koud was dooide de sneeuw ook weer snel weg. Toen we na 2 uur lopen terugwaren was er niet veel meer sneeuw meer over op de camping. Onderweg waren we nog even de Spar ingelopen zodat we zowel voor vanavond als de komende 2 dagen eten in huis hebben. Als eerste aten we gewokte varkenshaas met prei in provencaalse noedels, heerlijk. En omdat er eindelijk wat ruimte in de vriezer is gekomen konden we ook een doosje ijs meenemen, mijn favoriete toetje. 's Avonds keken we natuurlijk nog een dvd-tje voordat het bedtijd was. Op reis gaan we altijd vroeg slapen en vroeg weer op. Is geen keuze, gaat vanzelf.

Vrijdag 8 t/m zondag 10 maart.
Toen we de camper op donderdag voor de APK hadden gebracht en in de middag een telefoontje kregen dat de remmen aan vervanging toe waren (maar dat de onderdelen besteld moesten worden) zagen we onze reis bijna in duigen vallen. Maar dankzij de snelle service van Iveco Schouten was de camper op donderdagavond om 8 uur klaar en konden we hem op vrijdagochtend op komen halen. Snel naar huis en inpakken. Om 10 voor half 11 waren we al klaar voor vertrek. We begonnen de reis met kilometerstand 117331. Onze eerste etappe bracht ons tot de camperplaats in HŲhr-Grenzhausen (net voorbij Koblenz). Onderweg maakten we een tussenstop in Kerpen waar we boodschappen deden en tankten. Op de camperplaats waren stroompalen, dus nadat we het dorpje bekeken hadden konden we lekker een bakkie Senseo drinken. 's Avonds stond er chili con carne op het menu en tegen 10 rolden we onze bedjes in. Na een prima nacht op de camperplaats vertrokken we om kwart over 9 voor de tweede etappe. Deze bracht ons tot Zuid-Duitsland. We overnachtten nu op de camperplaats van het openluchtmuseum bij GroŖweil. Een lokatie om te onthouden. Het museum was nu dicht maar lijkt het bezoeken wel waard. De soep uit de vriezer was een beetje klonterig geworden omdat de vermicelli uit elkaar gevallen was, maar smaakte toch nog redelijk (en vulde de maag). Omdat we zonder stroom stonden sloegen we de middagkoffie over. We konden nog wel een dvd-tje kijken en met gebruik van powerbanks telefoon en tablets gebruiken. We hadden dus weer een gezellige avond.

Op zondag begonnen we de dag rustig aan, broodjes bakken voor het ontbijt, ouderwets koffie zetten met een fluitketeltje en nog even een stukje lopen voordat we om 10 uur vertrokken. Over Bad TŲlz, langs de Sylvensteinsee en Achenkirch reden we naar Mayrhofen. We kwamen om half 1 aan. We kregen een prima plekje op de camping waar we ons installeerden op plaats S6, op het onderste deel van de camping. Na een bakkie Senseo te hebben gedronken gingen we naar het centrum lopen. Via de hoofdstraat heen, langs het water terug. Ondanks de slechte weerberichten was het goed weer, de combinatie van een trui en een skijack was zelfs te warm, dus trui uitgedaan en t-shirt met jas was prima! Na de wandeling smaakte de erwtensoep heerlijk! Ook de aardbeien die ik daarna had waren verukkelijk. Na het eten kwam de laptop tevoorschijn, om mijn foto's er op te zetten en voor het eerst dit jaar aan mijn website te werken. Daarna nog even dvd kijken en rond 11 uur (laat voor ons doen) was het weer bedtijd.